Aanbodontwikkeling buitengebied

Vanaf 1 januari 2022 is Apeldoorn Partners de citymarketingorganisatie voor Apeldoorn, waarin de belangen van Toeristisch Platform Apeldoorn, Apeldoorn Marketing, Apeldoorn Congresstad en Centrummanagement Apeldoorn maximaal gewaarborgd zijn. Samen met toeristische ondernemers en stakeholders, bundelen we krachten om te werken aan duurzaam toeristische aanbodontwikkeling om het economisch klimaat in Apeldoorn te versterken.

Dit doen wij d.m.v.:

1. Inzet op Veluwebeleving

  • Aanbod ontwikkelen voor project Koninklijke Veluwe.
  • Onderzoeken concept kroonjuwelenbos.
  • Ontwikkelen van een wildspotkaart en onderzoeken nieuwe wildbeleving.
  • Onderzoeken van groene belevingen die de binnenstad met buitengebied verbinden.
  • Erfgoed beleefbaar maken met het historisch verhaal van de ondernemer.
  • Versterken van het routenetwerk (MTB, ruiter, fiets en wandel).
  • Productontwikkeling belevingsgebieden.

2. Duurzaamheid

  • Organiseren IVN cursus Gastheer van het Landschap.
  • Organiseren van ambassadeursbijeenkomsten, inspiratiesessies en netwerkbijeenkomsten met kennissessies over o.a. duurzaamheid, natuurbeleving en hospitality.
  • Samenwerkingsverbanden regiodeal, financiering recreatieve infrastructuur, streekproducten en IVN.

3. Hospitality

  • Apeldoornse hospitality studenten verbinden aan de toeristische bedrijven.
  • Uitbreiden online trainingen Visit Veluwe op het gebied van hospitality.

Aanbodontwikkeling buitengebied

Ambassadeur worden?

Als toeristische en/of zakelijke onderneming die een bedrijfsmatig belang heeft bij de ontwikkeling van het (zakelijk) toerisme in de gemeente Apeldoorn, kunt u zich officieel aanmelden als ambassadeur van de Stichting Apeldoorn Partners.

Klankbordgroep

De projectmanager die zich focust op aanbodontwikkeling voor het buitengebied wordt ondersteund door een klankbordgroep. De leden uit de klankbordgroep bestaan uit Apeldoornse ondernemers vanuit de toeristische achterban. Zij zijn inhoudelijke sparringpartner en leveren input voor het jaarplan.

De klankbordgroep bestaat uit:

  • Petra Bangma – Zenzez Hotel & Lounge (vertegenwoordiger hotels)
  • Rodrick de Wolff en Ciaran Barsema – Klimbos Nederland (vertegenwoordiger dagattracties)
  • Jeffrey Fuhler – Brasserie het Nieuwe Jachthuis (vertegenwoordiger restaurants)
  • Bjorn Willemsen – Vakantiepark Lierderholt (vertegenwoordiger vakantieparken & campings)