Campagne #wijzijnapeldoorn krijgt vervolg
Otman, Maaike, Josélito, Anna, Sjoerd, Tom, Jaouad, Ton, Marieke, Willy, Claudio en Peter. Deze Apeldoorners vertelden in de #wijzijnapeldoorn-campagne over de impact van corona op hun dagelijks leven. Maar hoe gaat het nu met hen? Is er iets veranderd? Vanaf Hemelvaartsdag verschijnt er tien weken lang, iedere week een nieuwe video.
Afgelopen december startte de #wijzijnapeldoorn-campagne, een samenwerking tussen Apeldoorn Partners en gemeente Apeldoorn, waarin Apeldoorners hun verhaal met de stad deelden. De campagne werd breed gedragen en werd zelfs meegenomen als voorbeeld in handreiking communicatieaanpak van Rijksoverheid. Het vervolg op deze eerste campagne is een videoserie bestaande uit tien korte video’s. In iedere video is een oud-deelnemer te zien die vertelt hoe het nu gaat en wat er in de afgelopen maanden is veranderd. De serie start op Hemelvaartsdag (donderdag 13 mei) met binnenstadwijkagent Otman Koraichi.
De impact van corona in Apeldoorn
De impact van corona voelt iedereen. De verschillende meningen over het coronavirus ook. Met deze verhalen van Apeldoorners willen we laten zien hoe de beleving is onder mede-Apeldoorners. Zonder oordeel, gewoon door het aanbieden van verhalen. Donderdag 13 mei staat de eerste video op inapeldoorn.nl/wijzijnapeldoorn en op Instagram en YouTube. Vanaf 19 mei staat er ook wekelijks een nieuw verhaal in het Apeldoorns Stadsblad.