Campagne #wijzijnapeldoorn meegenomen als voorbeeld in handreiking communicatieaanpak van Rijksoverheid
De campagne #wijzijnapeldoorn is door Rijksoverheid meegenomen als voorbeeld in de handreiking communicatieaanpak coronavirus. De handreiking communicatieaanpak coronavirus is gemaakt door het Nationaal Kernteam Crisiscommunicatie (NKC), met hulp van collega’s in het land. De handreiking brengt inzichten samen over de aanpak van communicatie door de overheid en semipublieke organisaties. Het document is bedoeld voor alle communicatieprofessionals in Nederland.
De campagne #wijzijnapeldoorn liep van 1 december 2020 t/m half januari 2021. In deze campagne zijn 50 Apeldoorners geportretteerd, die elk hun persoonlijke verhaal vertellen over met name de afgelopen maanden en de impact van corona op hun dagelijks leven.
De campagne is een samenwerking tussen Apeldoorn Partners en gemeente Apeldoorn. Het doel was mensen te verbinden door mede stadsgenoten een gezicht te geven en een inkijkje in hun leven en denkwijze te geven. We hoopten dat #wijzijnapeldoorn-verhalen zouden zorgen voor meer begrip onder elkaar en meer steun voor elkaar. Dat is zeker gelukt! Het projectteam is erg trots op de manier waarop de campagne is ontvangen en de behaalde resultaten.