Eerste resultaten ‘Stad & Natuur’ campagne 

Het Nationale Park De Hoge Veluwe is dit jaar icoon van de Veluwe. Daarom wordt er op verschillende manieren extra aandacht besteed aan het park. Onder de noemer ‘Stad & Natuur’ is er een fietstocht naar het Park opgeleverd inclusief een kleinschalige campagne.

Dit zijn tot nu toe de belangrijkste resultaten:

  • 975.000 voorvertoningen op nieuwssites AD en de Stentor
  • 2 online artikelen op Indebuurt Apeldoorn
  • 600.000 vertoningen social campagne AD en Stentor
  • 40.000 bezoekers per maand op homepage uitinapeldoorn.nl
  • 150 toeristische verblijfplaatsen hebben de fietsroute Stad & Natuur ontvangen
  • 160.000 contactmomenten Abri-campagne
  • 15.000 is de oplage van de zomerbrochure ‘Best of Apeldoorn’
  • 200.000 mensen bereikt met artikel in Discover Benelux

En verder…

  • Uitinapeldoorn is nr 1 in sites die traffic leveren naar de website hogeveluwe.nl (21% van het verkeer op de website van Het Nationale Park De Hoge Veluwe wordt doorverwezen vanuit Uitinapeldoorn.nl)
  • Meer dan 1.100 downloads (tot nu toe) van de Fietsroute Stad & Natuur via uitinapeldoorn.nl
  • De eerste aanvraag voor fietsverhuur (elektrische fietsen) bij het station is binnengekomen bij de Gemeente Apeldoorn
  • De verkoop van jaarkaarten (beschermerkaarten) vanuit Apeldoorn bij Het Nationale Park De Hoge Veluwe is toegenomen
  • Bedrijven bieden Stad & Natuur-arrangementen aan

Overige spin off

Bij de officiële lancering van de fietsroute Stad & Natuur waren inwoners, influencers en pers uitgenodigd. Wethouder Sandmann opende de fietsroute en vertelde verheugd te zijn over de samenwerking op Veluws niveau.
In totaal zijn drie lokale radio-interviews geweest en zijn artikelen geplaatst in De Stentor, Stedendriehoek, Stadsblad en ook was er online aandacht op Apeldoorn Direct en Indebuurt Apeldoorn.

Stad & Natuur is een initiatief van Apeldoorn Marketing in samenwerking met Veluwe Alliantie, Visit Veluwe, Routebureau Veluwe, Het Nationale Park De Hoge Veluwe en ondernemers.