Gezocht: Marketingmanager Apeldoorn Partners
Dienstverband: 36 – 40 uur
Wil jij werken bij het leukste bedrijf van Apeldoorn en bouw jij met je team aan het imago en de positionering van het stadsmerk?
Wij zijn Apeldoorn Partners, de citymarketingorganisatie van Apeldoorn. Ons doel is de economische bestedingen in Apeldoorn te vergroten. Dat doen we door Apeldoorn te positioneren als de groene en royale hoofdstad van de Veluwe. Ook promoten we on- en offline alle USP’s en activiteiten die er in de gemeente Apeldoorn te doen zijn. Daarnaast zorgt Apeldoorn Partners voor een goede gastbeleving en ontwikkelen we samen met de stad gave onbrand evenementen. We acquireren op onbrand congressen, ontwikkelen nieuwe wandel- en fietsaudiotours en werken mee om de (binnen)stad steeds groener te maken.
Ter vervanging binnen ons marketingteam zoeken we een ervaren marketingmanager. In deze functie geef je invulling aan de gestelde doelstellingen die geformuleerd zijn in de citymarketingvisie (google maar even 😊) en je draagt bij aan het behalen van de organisatiedoelstellingen.
De functie:
Als marketingmanager bouw je aan het imago en de naamsbekendheid van het merk Apeldoorn. Je bent verantwoordelijk van het ontwikkelen van een strategie om het merk Apeldoorn te versterken en de zichtbaarheid te vergroten. Dit doe je voor de doelmarkten bewoners, bezoekers en congressen (op termijn ook bedrijven). Bij alles wat je doet staat de missie van Apeldoorn centraal en weet je de aandacht van de doelgroepen te pakken. Jij neemt de lead in alles wat marketing raakt!
Het marketingteam bestaat uit een contentmarketeer, senior campagnemarketeer, senior pers en PR adviseur en een stagiair vanuit een marketing & communicatie opleiding.
Je werkzaamheden zijn:
- Vertalen van de meerjarenvisie naar een jaarplan en begroting;
- Verantwoordelijk voor beheer van budgetten en begrotingen in uren en middelen;
- Managen en motiveren van het marketingteam;
- Merkbewaking brandbook en doelgroepsegmentatie (Motivaction model);
- Inrichten, meten en optimaliseren van de marketingcampagne ‘Apeldoorn, de groene en royale hoofdstad van de Veluwe’;
- Verzorgen van merkworkshops aan stakeholders en trainen van collega’s in het geven van merkworkshops;
- Analyseren en in kaart brengen van marktontwikkelingen;
- Binnen de organisatie fungeer jij als kennisorgaan en creatief sparringpartner voor de directeur-bestuurder en programmamanagers congres, evenementen en aanbodontwikkeling
Wie ben jij?
- Je bent een enthousiaste en creatieve verbinder;
- Je gaat strategisch, zorgvuldig en goed voorbereid te werk;
- Je bent initiatiefrijk en creatief aangelegd;
- Je beschikt over leidinggevende vaardigheden
- Je bent analytisch, kunt trends interpreteren en deze omzetten in succesvolle marketingcampagnes;
- Je bent besluitvaardig en werkt gestructureerd;
- Je hebt een groot omgevingsbewustzijn en bent in staat om je tot verschillende stakeholders (overheid en bedrijfsleven) te verhouden;
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een leidinggevende functie;
- Je bent z.s.m. beschikbaar;
Voor meer informatie kun je bellen of mailen met Claudi Groot Koerkamp (directeur-bestuurder) 06-10933952 of c.grootkoerkamp@apeldoornpartners.nl.