Online wervingscampagne bijbaan jongeren
De Apeldoornse horeca- en toerismesector heeft te kampen met een enorm personeelstekort. De reden om in samenwerking met Centrummanagement Apeldoorn een campagne op te starten voor hun horecaleden en onze toeristische ambassadeurs. Wij hebben het Apeldoornse reclamebureau Emotion benaderd met deze uitdaging en gezamenlijk hebben we gewerkt aan een online wervingscampagne.
Met de campagnetitel ‘Apeldoorn zoekt gangmakers vs. nachtbrakers’ willen we Apeldoornse jongeren prikkelen voor een bijbaan in horeca en toerisme. Als gangmaker op het terras, bij de receptie of als gastheer bij een attractiepark tot nachtbrakers in de afwas, hotelbar en in het café. Deze campagne draait de hele zomer op onze Instagram en Snapchat kanalen. Achter de social campagnes zit een landingspagina waar alle deelnemende bedrijven worden genoemd met contactgegevens. Meer dan 50 bedrijven hebben zich aangesloten bij deze campagne.
Doel campagne
Met deze campagne willen we vooral een bijdrage leveren aan het vergroten van de bewustwording van Apeldoornse jongeren om te gaan werken in de sector horeca/toerisme en we hopen daarnaast natuurlijk ook dat de campagne de bedrijven nieuwe medewerkers brengt!