Over Apeldoorn Partners
De citymarketingorganisatie voor Apeldoorn
Apeldoorn Partners vermarkt en ontwikkelt Apeldoorn als ‘royale en groene stad’ voor bewoners, bezoekers, bedrijven en congressen met als doel: de lokale economie van Apeldoorn versterken.
Royale en groene stad
Uit onderzoeken blijkt dat het onderscheidend vermogen van Apeldoorn zit in het alom aanwezige groen, de aanpak op verduurzaming, de ruim opgezette stad en de koninklijke elementen. Door deze elementen verder te ontwikkelen en uit te lichten, worden ze imagovormend voor Apeldoorn. Inzet is realiseren dat mensen van buiten de stad direct een beeld hebben van Apeldoorn. Dat wordt gerealiseerd door uit te bouwen wat er al is. De komende jaren staan in het teken van het ontwikkelen van aanbod in de binnenstad en het buitengebied van Apeldoorn dat het imago van de Royale en Groene stad bevestigt. Daarnaast richt de nieuwe organisatie zich op acquisitie op imagobevestigende congressen en het coördineren van imagobevestigende evenementen in Apeldoorn. En uiteraard het promoten van Apeldoorn als de Royale en Groene stad om te bezoeken, te wonen en te werken; zowel nationaal en internationaal.
Visie
Door middel van strategische en integrale citymarketing verbeteren we het imago van Apeldoorn en trekken we nieuwe doelgroepen om de economie en het leefklimaat te versterken. Hiermee ontwikkelen en vermarkten we Apeldoorn op de domeinen wonen, werken en vrije tijd.
Wat wij doen I Vijf werkgebieden
- Stadsmarketing, branding en Smart Data
- Gastheerschap en evenementen
- Congres acquisitie
- Aanbodontwikkeling buitengebied
- Gebiedsontwikkeling binnenstad
Download onze citymarketingvisie 2020-2025
Download onze activiteitenplan 2022