Waarom heet de website Gewoon in Apeldoorn? We zijn toch niet gewoontjes?

Je hebt helemaal gelijk. Sommige mensen vinden Apeldoorn zelfs buitengewoon. Maar Apeldoorners spelen geen blufpoker. We zijn eerder beschaafd en bescheiden. Daar hebben we met de pay-off ‘gewoon in Apeldoorn’ een slimme draai aan gegeven. De truc? We vertellen iets waar we heel erg trots op kunnen zijn en we zeggen er met bijna valse bescheidenheid achter aan dat dat gewoon in Apeldoorn is. Een paar voorbeelden die we in het verleden hadden kunnen gebruiken ter inspiratie en verduidelijking? Daar komen ze.

  • De meest innovatieve winkel van Nederland. Gewoon in Apeldoorn.
  • De start van de Giro d’Italia. Gewoon in Apeldoorn.
  • Het leukste uitje van Nederland. Gewoon in Apeldoorn.

En natuurlijk komen er straks nog veel meer campagnevarianten. Ik denk aan:

  • Het Versailles van het noorden. Gewoon in Apeldoorn.
  • Het 5e theater van Nederland. Gewoon in Apeldoorn.

Kortom: het moeten wel echt voor de doelgroep verrassende, STERKE, maar ware verhalen en beelden zijn. Contrasterend met de ironische pay-off. ‘Gewoon in Apeldoorn’ is zo een sterk, krachtig stempel met gevoel voor understatement.